教員紹介

HARRIS Justin
教授
所属 経済学部 教養・基礎教育部門
学位 博士号 (応用言語学)
専門 応用言語学
ジャンル 社会/教育・学校・語学
コメント “WorldEnglishes” (国際共通語としての英語)の持つ可能性と、タスクベースを用いた英語教育(TBLT)の有効性について研究しています。
リサーチマップ https://researchmap.jp/juskimkankan

研究活動情報

研究分野

  • 人文・社会, 英語学
  • 人文・社会, 教育学

研究キーワード

Education, Intercultural Studies, Second Language Acquisition

論文

  1. The native speaker model in Japan: constant and changing attitudes
    Justin Harris
    Language Awareness  2024年9月10日 
  2. Speaking proficiency development in EFL classrooms: measuring the differential effect of TBLT and PPP teaching approaches
    Justin Harris; Paul Leeming
    International Review of Applied Linguistics in Language Teaching  2024年6月25日  [査読有り]
  3. English medium instruction learners’ self-efficacy, engagement, and satisfaction; developing a measurement instrument
    Justin Harris; Patrick Strefford
    Asia Pacific Journal of Education  2024年4月16日 

MORE

書籍等出版物

  1. Links: A communication course with extensive reading , Harris, J; Leeming, P , XReading , 2023年3月
  2. Talking Point 2 , 2021年4月
  3. Talking Point 1 , 2021年4月

MORE

講演・口頭発表等

  1. The Development of Language Learner Motivation in Japan: A self-determination theory perspective , Harris, J , University of Canterbury, Christchurch, New Zealand , 2024年3月18日
  2. Designing engaging tasks for EFL learners , Harris, J , 関西大学 , 2024年3月14日
  3. The Development of Language Learner Motivation in Japan: A self-determination theory perspective , Harris, J , 58th RELC International Conference, Singapore , 2024年3月12日

MORE

MISC

  1. Designing a task-based teacher training course for in-service elementary school teachers(The Application of Contemporary Language Theories to Higher English Education: Focusing on the Importance of Content-based and Context-based Approaches) : , Harris Justin; Moser Jason , JACET全国大会要綱 , 51 , 72 , 72 , 2012年

共同研究・競争的資金等の研究課題

  1. 日本学術振興会(科研費), TBLT and PPP approaches to reading in a foreign language: An eye tracking study.
  2. 日本学術振興会 (科研費), Motivational change during university and its impact on growth in English proficiency
  3. 日本学術振興会 (科研費), The comparative effectiveness of TBLT and PPP approaches to language teaching