教員紹介
- HARRIS Justin
- 教授
所属 |
経済学部 教養・基礎教育部門 |
---|---|
学位 | 博士号 (応用言語学) |
専門 | 応用言語学 |
ジャンル | 社会/教育・学校・語学 |
コメント | “WorldEnglishes” (国際共通語としての英語)の持つ可能性と、タスクベースを用いた英語教育(TBLT)の有効性について研究しています。 |
リサーチマップ | https://researchmap.jp/juskimkankan |
研究活動情報
研究分野
- 人文・社会, 英語学
- 人文・社会, 教育学
研究キーワード
Education, Intercultural Studies, Second Language Acquisition
論文
-
The native speaker model in Japan: constant and changing attitudes
Justin Harris
Language Awareness 2024年9月10日 -
Speaking proficiency development in EFL classrooms: measuring the differential effect of TBLT and PPP teaching approaches
Justin Harris; Paul Leeming
International Review of Applied Linguistics in Language Teaching 2024年6月25日 [査読有り] -
English medium instruction learners’ self-efficacy, engagement, and satisfaction; developing a measurement instrument
Justin Harris; Patrick Strefford
Asia Pacific Journal of Education 2024年4月16日
書籍等出版物
- Links: A communication course with extensive reading , Harris, J; Leeming, P , XReading , 2023年3月
- Talking Point 2 , 2021年4月
- Talking Point 1 , 2021年4月
講演・口頭発表等
- The Development of Language Learner Motivation in Japan: A self-determination theory perspective , Harris, J , University of Canterbury, Christchurch, New Zealand , 2024年3月18日
- Designing engaging tasks for EFL learners , Harris, J , 関西大学 , 2024年3月14日
- The Development of Language Learner Motivation in Japan: A self-determination theory perspective , Harris, J , 58th RELC International Conference, Singapore , 2024年3月12日
MISC
- Designing a task-based teacher training course for in-service elementary school teachers(The Application of Contemporary Language Theories to Higher English Education: Focusing on the Importance of Content-based and Context-based Approaches) : , Harris Justin; Moser Jason , JACET全国大会要綱 , 51 , 72 , 72 , 2012年
共同研究・競争的資金等の研究課題
- 日本学術振興会(科研費), TBLT and PPP approaches to reading in a foreign language: An eye tracking study.
- 日本学術振興会 (科研費), Motivational change during university and its impact on growth in English proficiency
- 日本学術振興会 (科研費), The comparative effectiveness of TBLT and PPP approaches to language teaching