教員紹介

HARRIS Justin

HARRIS Justin
教授
所属 経済学部 教養・基礎教育部門
学位 博士号 (応用言語学)
専門 応用言語学
ジャンル 社会/教育・学校・語学
コメント “WorldEnglishes” (国際共通語としての英語)の持つ可能性と、タスクベースを用いた英語教育(TBLT)の有効性について研究しています。
リサーチマップ https://researchmap.jp/juskimkankan

研究活動情報

研究分野

  • 人文・社会, 教育学
  • 人文・社会, 教育心理学
  • 人文・社会, 英語学
  • 人文・社会, 教育学

研究キーワード

Education, Intercultural Studies, Second Language Acquisition

論文

  1. Self-Efficacy and Collective-Efficacy as Predictors of Engagement in Group Conversation
    Leeming, Ian Paul; Harris, Justin
    TESOL Quarterly  2025年6月  [査読有り]
  2. The native speaker model in Japan: constant and changing attitudes
    Justin Harris
    Language Awareness  2025年1月2日 
  3. Speaking proficiency development in EFL classrooms: measuring the differential effect of TBLT and PPP teaching approaches
    Justin Harris; Paul Leeming
    International Review of Applied Linguistics in Language Teaching  2024年6月25日  [査読有り]

MORE

書籍等出版物

  1. Links: A communication course with extensive reading , Harris, J; Leeming, P , XReading , 2023年3月
  2. Talking Point 2 , 2021年4月
  3. Talking Point 1 , 2021年4月

MORE

講演・口頭発表等

  1. Task engagement in the language learning classroom: The importance of students' self-efficacy and collective efficacy , J. Harris , International Association for Intercultural Education 2025 Conference , 2025年6月13日
  2. Lessons learned from language learning research in the classroom and the laboratory: Potential and pitfalls , J. Harris , Invited Seminar at The School of Linguistics and Applied Language Studies at Victoria University, Wellington, New Zealand , 2025年3月7日
  3. Eye-tracking in second language acquisition research: Challenges and opportunities in a study of task-based second language reading , J. Harris; P. Leeming , The 26th Annual Temple University Japan Campus Applied Linguistics Colloquium , 2025年2月

MORE

MISC

  1. Designing a task-based teacher training course for in-service elementary school teachers(The Application of Contemporary Language Theories to Higher English Education: Focusing on the Importance of Content-based and Context-based Approaches) : , Harris Justin; Moser Jason , JACET全国大会要綱 , 51 , 72 , 72 , 2012年

共同研究・競争的資金等の研究課題

  1. 日本学術振興会, 科学研究費助成事業, 言語学習者に対するタスクの動機づけへの影響の測定:自己決定理論の観点から , 近畿大学
  2. 日本学術振興会(科研費), TBLT and PPP approaches to reading in a foreign language: An eye tracking study.
  3. 日本学術振興会 (科研費), Motivational change during university and its impact on growth in English proficiency

MORE