教員・研究員紹介
- ドネラン マーク (どねらん まーく)
- 講師 修士(TEFL/TESL)
- 所属学科/教養・基礎教育部門
I research communicative approaches to teaching language and how these approaches can help Japanese students to communicate with non-Japanese people.
専門 | 言語教育 |
---|---|
担当科目(学部) | オーラルイングリッシュ1/2 |
主な研究テーマ | 異文化コミュニケーション、タスク中心教育法 |
代表的な研究業績 |
(1) An Introduction to Using Corpora with EFL Learners. CILC2016. 8th International Conference on Corpus Linguistics, EPiC Series in Language and Linguistics, Volume 1, p. 79-87, ISSN: 2398-5283 (2016) (2) The effects of pre-task and post-task metalinguistic explanations on accuracy in L2 writing. TESOL Quarterly, Volume 50, Issue 4, p. 945-955. ISSN: 1545-7249, DOI: 10.1002/tesq.323 (2016) (3) Daily Tweet Structure and Discourse: Mixed-method Analysis of Twitter Writing Assignments in the EFL Classroom. INTED2017 Proceedings. p. 3667-3675, ISBN: 9788461784912, ISSN: 2340-1079, DOI: 10.21125/inted.2017.0899 (2017) |
researchmap | https://researchmap.jp/donnellan |
研究総覧 | https://research.kindai.ac.jp/profile/ja.15527cdbcaeefc45.html |
所属学協会 | 全国語学教育学会 |
出身大学 | コーク大学(アイルランド) |
出身大学院 | バーミンハム大学大学院(英国) |
主な経歴 | 2014年4月 - 2016年3月 関西学院大学言語教育研究センター英語常勤講師 2016年4月 - 2022年3月 関西学院大学言語教育研究センター言語特別講師 |
学生へのアドバイス | Speak, smile, don't worry. Communication is the most important thing. |
教養・基礎教育部門
教員室 | E館2階E-217 ドネラン講師室 |
---|---|
内線 | 5492 |
メールアドレス | donnellan(at)kindai.ac.jp
|