教員紹介

JOYCE Paul

JOYCE Paul
教授/副センター長
所属 法学部 教養・基礎教育部門
法学研究科
グローバルエデュケーションセンター
学位 博士(応用言語学)
専門 英語教育
ジャンル 社会/教育・学校・語学
コメント 第二言語のリスニングとテストについて研究しています。
リサーチマップ https://researchmap.jp/pauljoyce

学歴/経歴

学歴

  • 2004年 - 2008年
    Surrey University, England
  • 2001年 - 2002年
    Birmingham University, England
  • 1992年 - 1995年
    Durham University, England

経歴


  • -

研究活動情報

研究分野

  • 人文・社会, 外国語教育

論文

  1. A Multivariate Approach to Investigating Student Satisfaction with Zoom Second Language Oral Communication Classes
    Joyce, P
    Osaka JALT Journal  11  1-18  2024年5月  [査読有り]
  2. Native Teacher L1 Use in the L2 Classroom: Demand and Supply
    Paul Joyce
    Osaka JALT Journal  10  5-17  2023年5月  [査読有り]
  3. Factors related to the desire for L1 support in the EFL classroom
    Paul Joyce; Hans von Dietze; Alison von Dietze; Brian McMillan
    PASAA Journal  62  142-172  2022年1月  [査読有り]

MORE

書籍等出版物

  1. Essential English Vocabulary 1400 , Mori, S; Tanabe, Y; Moriyama, T; Joyce, P; Shimono, T , Asahi Publications, Tokyo. , 2019年
  2. Essential English Vocabulary 2000 , ポール ジョイス , 2011年

講演・口頭発表等

  1. EFL Speaking Activities Requiring Minimal Classroom Resources. , NELTA Conference. Kathmandu, Nepal. , 2024年2月
  2. EFL Speaking Activities Requiring Minimal Classroom Resources , Paul Joyce , CamTESOL Conference , 2023年2月
  3. Desire for L1 support in the EFL classroom: connection to L2 motivation, L2 ambiguity tolerance, L2 proficiency and gender , Paul Joyce , BAAL Conference , 2019年8月

MORE