教員紹介
- JOYCE Paul
- 教授/副センター長
所属 |
法学部 教養・基礎教育部門 法学研究科 グローバルエデュケーションセンター |
---|---|
学位 | 博士(応用言語学) |
専門 | 英語教育 |
ジャンル | 社会/教育・学校・語学 |
コメント | 第二言語のリスニングとテストについて研究しています。 |
リサーチマップ | https://researchmap.jp/pauljoyce |
研究中のテーマ
第二言語のリスニング、語彙習得、テスト
最近の研究業績
- 「A Multivariate Approach to Investigating Student Satisfaction with Zoom Second Language Oral Communication Classes」
- 「EFL Speaking Activities Requiring Minimal Classroom Resources.」
- 「Native Teacher L1 Use in the L2 Classroom: Demand and Supply」
- 「EFL Speaking Activities Requiring Minimal Classroom Resources」
- 「Factors related to the desire for L1 support in the EFL classroom」
- 「The Validation of a Metacognitive Awareness Listening Questionnaire」
学歴/経歴
学歴
- 2004年 - 2008年
Surrey University, England - 2001年 - 2002年
Birmingham University, England - 1992年 - 1995年
Durham University, England
経歴
-
-
研究活動情報
研究分野
- 人文・社会, 外国語教育
論文
-
A Multivariate Approach to Investigating Student Satisfaction with Zoom Second Language Oral Communication Classes
Joyce, P
Osaka JALT Journal 11 1-18 2024年5月 [査読有り] -
Native Teacher L1 Use in the L2 Classroom: Demand and Supply
Paul Joyce
Osaka JALT Journal 10 5-17 2023年5月 [査読有り] -
Factors related to the desire for L1 support in the EFL classroom
Paul Joyce; Hans von Dietze; Alison von Dietze; Brian McMillan
PASAA Journal 62 142-172 2022年1月 [査読有り]
書籍等出版物
- Essential English Vocabulary 1400 , Mori, S; Tanabe, Y; Moriyama, T; Joyce, P; Shimono, T , Asahi Publications, Tokyo. , 2019年
- Essential English Vocabulary 2000 , ポール ジョイス , 2011年
講演・口頭発表等
- EFL Speaking Activities Requiring Minimal Classroom Resources. , NELTA Conference. Kathmandu, Nepal. , 2024年2月
- EFL Speaking Activities Requiring Minimal Classroom Resources , Paul Joyce , CamTESOL Conference , 2023年2月
- Desire for L1 support in the EFL classroom: connection to L2 motivation, L2 ambiguity tolerance, L2 proficiency and gender , Paul Joyce , BAAL Conference , 2019年8月