教員紹介
- COHEN Joshua
- 教授
所属 |
経営学部 教養・基礎教育部門 |
---|---|
学位 | 修士(MSc_TESOL) |
専門 | 英語、英語教育 |
ジャンル | 社会/教育・学校・語学 |
コメント | 主な研究分野は外国語習得の際、速読・リピートリーディングと流暢さの関係性、その際の脳のメカニズムについても研究内容に含み、また、単語力と記憶力の関連についても同様に研究しています。 |
リサーチマップ | https://researchmap.jp/joshuacohen |
学歴/経歴
学歴
- 2005年9月 - 2008年5月
Temple University (Graduate School) - 1997年9月 - 2000年5月
San Diego State University - 1991年9月 - 1993年5月
テンプル大学院
経歴
-
2011年 - 現在
Kinki University Faculty of Business Administration Professor
研究活動情報
研究分野
- 人文・社会, 英語学
- 人文・社会, 言語学
- 人文・社会, 外国語教育
論文
-
Priming the pump: Using movement to help facilitate language learning
Joshua Cohen
English Australia Journal 39 (2) 49-57 2023年9月 -
Hacking the (nervous) system: Using physical activity to enhance reading speed and comprehension in a foreign language
Joshua Cohen
Osaka Jalt Journal 10 (1) 37-52 2023年5月 [査読有り] -
Dictation in the L2 classroom
Joshua Cohen
Proceedings of the 39th Annual KOTESOL International Conference 2022年10月 [査読有り]
講演・口頭発表等
- Motion Potion: Stimulating Post-adolescent Learners' Brains through Physical Activity , Joshua Cohen , 2024 California Language Teachers Association, Mar 9, 2024 , 2024年3月9日
- Motion Potion: Stimulating Post-adolescent Learners' Brains through Physical Activity , Joshua Cohen , JALT Hokkaido 2024 Winter Language Teaching Conference , 2024年2月4日
- Dictation in the modern language classroom , Joshua Cohen , Okinawa JALT Summer Symposium 2023 , 2023年8月12日
MISC
- Teacher preferences for teaching reading , ジョシュア コーヘン , Kwansei Gakuin University Langugae Center Annual Research Report , 13 , 33 , 47 , 2010年3月
- Using student generated mini-surveys to enhance communication , ジョシュア コーヘン , The Essential Teacher(TESOL) , 6 , 3-4 , 42 , 44 , 2009年10月
- Your turn: formulatic functions , ジョシュア コーヘン , The Langugae Teacher , 33 , 8 , 17 , 18 , 2009年8月