Researchers
- OKANO Akiko
- Associate Professor
Faculty | Department of Management and Business |
---|---|
Researchmap | https://researchmap.jp/aokano |
Education and Career
Education
- 1998/04 - 2002/03 , Fukuoka University, Faculty of Commerce,
- 2002/04 - 2004/03 , Fukuoka University, 人文科学研究科教育臨床心理専攻,
- 2004/04 - 2007/03 , 九州大学大学院, 人間環境学府発達社会システム専攻,
Academic & Professional Experience
- Apr. 2016 - Today , Kyushu University 准教授
- Apr. 2012 - Mar. 2016 , Kindai University Faculty of Humanity-Oriented Science and Engineering 講師
- Apr. 2010 - Mar. 2012 , Kyushu Institute of Information Sciences 非常勤講師
- Jun. 2007 - Mar. 2010 , 九州大学人間環境学研究院 助教
Research Activities
Research Areas
- Humanities & social sciences, Education - general
Research Interests
不安, self-determination, Extraclass Activities, 演技, 教育哲学
Published Papers
-
演技・〈ふり〉の教育思想史研究の可能性について
藤川信夫; 広瀬綾子; 岡野亜希子
近代教育フォーラム 26 , 114-121, 2017 , Refereed -
Philosophy of education on "furi: behaving/pretending" ver.3.5
宮川幸奈; 岡野亜希子; 山岸賢一郎; 藤田雄飛; 有源探ジェラード
教育基礎学研究 13 (13) , 91-106, Mar. 2015 , Refereed -
<ふり>の教育哲学2.5
岡野亜希子; 宮川幸奈; 山岸賢一郎; 藤田雄飛; 石村華代
教育基礎学研究 12 , 59-75, Mar. 2015 , Refereed
Books etc
- 高等学校教育実習ハンドブック , 永添祥多; 田代武博; 岡野亜希子 , 風間書房 , Jan. 2017
Conference Activities & Talks
- 演技・〈ふり〉の教育思想史研究の可能性について―『ダランベールへの手紙』におけるルソーの演劇批判から演技・〈ふり〉を考える― , 岡野 亜希子 , 教育思想史学会第26回大会コロキウム , 10, Sep. 2017
- 透明な交流,抽象的な人間,子どもの発見―ルソーの演劇批判から『エミール』の人間観について考えるために― , 岡野 亜希子 , 日本教育学会第75回大会ラウンドテーブル , 23, Aug. 2016
- 劇場演劇と祝祭をめぐるルソーのスペクタクル論 , 岡野 亜希子 , 日本教育学会第75回大会 , 30, Aug. 2015
Research Grants & Projects
- 日本学術振興会, 科学研究費助成事業, 答えが一つではない道徳的な課題に向き合う道徳科授業の開発と検証 , 福岡大学
- Japan Society for the Promotion of Science, Grants-in-Aid for Scientific Research, 'Furi' as a Concept in Educational Philosophy: Basic Research Aimed at Deepening and Developing Educational Performance Theory , Nagasaki University
- 教育課程における集団像の在り方についての研究