Researchers

ONUMA Takuya

ONUMA Takuya
Associate Professor
Faculty Department of Management and Business
Researchmap https://researchmap.jp/t.onuma

Education and Career

Education

  • 2009/04 - 2013/03 , Tohoku University, The Faculty of Arts and Letters,
  • 2013/04 - 2015/03 , 東北大学大学院, 文学研究科,
  • 2015/04 - 2018/03 , 東北大学大学院, 文学研究科,

Academic & Professional Experience

  • Apr. 2021 - Today , Kindai University Faculty of Humanity-Oriented Science and Engineering, Department of Management and Business Associate Professor
  • Apr. 2018 - Mar. 2021 , Kindai University Faculty of Humanity-Oriented Science and Engineering, Department of Management and Business 講師
  • Apr. 2015 - Mar. 2018 , 東北大学学際高等研究教育院 博士研究教育院生
  • Jun. 2017 - Dec. 2017 , シドニー大学 理学部心理学科 Visited Student
  • Apr. 2014 - Mar. 2015 , 東北大学国際高等研究教育院 修士研究教育院生

Research Activities

Research Areas

  • Humanities & social sciences, Cognitive sciences
  • Humanities & social sciences, Commerce
  • Humanities & social sciences, Experimental psychology

Research Interests

ワイン, 嗜好品, 嗅覚, 味覚, 視線, NIRS, 食行動, 応用心理学, 選択

Published Papers

  1. Verbal descriptions modulate flavour perception and evaluation of wine: An exploratory study using Riesling and Muscat Bailey A wines
    Takuya Onuma
    OENO One  58  (2)  23, Apr. 2024  , Refereed
  2. Effect of Wine Color on Aroma and Flavor Perception of Wines
    Takuya Onuma; Kazuya Tamari
    Journal of ASEV JAPAN  32  (2)  2023  , Refereed
  3. Eye-tracking research on sensory and consumer science: A review, pitfalls and future directions.
    Kosuke Motoki; Toshiki Saito; Takuya Onuma
    Food research international (Ottawa, Ont.)  145  , 110389-110389, Jul. 2021  , Refereed

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Books etc

  1. 味以外のおいしさの科学 見た目・色・温度・重さ・イメージ、容器・パッケージ、食器、調理器具による感覚変化 , 監修)山野 善正 , 第1編 第3章 第4節 ブランドが食品の味わいやおいしさの評価に及ぼす影響 , 第1編 第3章 第4節 ブランドが食品の味わいやおいしさの評価に及ぼす影響 , (株)エヌ・ティー・エス , Nov. 2022
  2. 学習・言語心理学 (ライブラリ心理学の杜 7) , 木山 幸子; 大沼 卓也; 新国 佳祐; 熊 可欣 , サイエンス社 , 7, Oct. 2022

MISC

  1. The Cognitive Mechanisms and Application of the Salt-Enhancement Effect Applied to the Low Sodium Foods. , 坂井信之; 大沼卓也; RAEVSKIY Alexsander , ソルト・サイエンス研究財団助成研究報告集 2 医学 食品科学編 , 2021 , 2023
  2. Influence of the weight of the bowl on taste and flavor perception of a yoghurt. , 大沼卓也; 森岡陽介 , 日本味と匂学会誌 , 2021
  3. An explosive study about color representation of gustation. , 坂井信之; 大沼卓也; RAEVSKIY Alexander , 日本味と匂学会誌 , 2020

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Awards & Honors

  1. Sep. 2019, 日本味と匂学会 第53回大会, 優秀発表賞
  2. Sep. 2018, 日本心理学会, 第82回大会 優秀発表賞
  3. Dec. 2017, Australian Association for Chemosensory Science, Student Travel Grants

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Research Grants & Projects

  1. 公益財団法人お酒の科学財団, 自然派ワインの認識から嗜好に至る心理メカニズムの解明
  2. 公益財団法人フジシール財団, ワインラベルの効果的なデザイン戦略の研究:消費者の情報処理過程の観点から
  3. Japan Society for the Promotion of Science, Grants-in-Aid for Scientific Research Grant-in-Aid for Early-Career Scientists, Study on the influence of item position on choice behavior and eye movement , Kindai University

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