Researchers

OTA Masaya

OTA Masaya
Professor
Faculty Department of Management and Business / Graduate School of Humanity-Oriented Science and Engineering
Researchmap https://researchmap.jp/read13158522

Research Activities

Research Areas

  • Humanities & social sciences, Commerce

Research Interests

マーケティング, 消費者行動, ソーシャルプロダクツ, 広告, 顧客満足

Published Papers

  1. Mitigating effect of providing specific information on consumers’ negative reactions to cause-related marketing
    Takao Iijima; Masaya Ota; Yusuke Sakata
    Journal of Fair Trade  4  (1)  10, Aug. 2023  , Refereed
  2. 中学校での地域貢献活動プログラムによる地域の愛着・ 地域貢献意欲への影響分析
    太田壮哉; 長谷川直樹; 小池博
    都市計画論文集  57  (3)  Oct. 2022  , Refereed
  3. CRM における有名人の推奨のネガティブな効果:日本人のミレニアル世代を対象として
    太田壮哉
    経営論集  69  (4)  Mar. 2022 

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Books etc

  1. フェアトレードは甘くない , 太田壮哉; 坂田裕輔; 飯島高雄 , Amazon Services International, Inc. , Aug. 2023
  2. 現代流通事典 第3版 (Hakuto management) , 白桃書房 , 1, May. 2023
  3. グローバル・マーケティング零 , 大石芳裕; 原田将; 井上真里; 古川裕康; 孫蘊祺; 唐沢龍也; 舟橋豊子; 川端康子; 井上善美; 植木美知瑠 , 4章「ダイキン中国のチャネルモチベーション」 , 4章「ダイキン中国のチャネルモチベーション」 , Jun. 2017

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Conference Activities & Talks

  1. フェアトレード大学商品は好まれない-フェアトレード大学認証の必要性- , 坂田裕輔; 太田壮哉; 飯島高雄 , アジア市場経済学会 , 2018
  2. Does The Information Difference In Fair-Trade Products Change The Consumers' Purchasing Behavior , 太田壮哉; 坂田裕輔 , J.I.S.R.I. e-ASIA 2016 , Dec. 2016
  3. 些細なことが私たちの行動を変えている , 近畿大学産業理工学部公開講座 , Oct. 2016

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MISC

  1. 特集 私の三冊 , 依田 浩敏; 金子 哲大; 大木 優; 寺井 仁; 勝瀬 郁代; 坂田 裕輔; 長谷川 徹也; 大箸 純也; 飯島 高雄; 太田 壮哉; 橋冨 博喜; 位田 絵美; W. R. Pellowe , かやのもり : 近畿大学産業理工学部研究報告 : reports of School of Humanity-Oriented Science and Engineering, Kinki University , 23 , 52 , 56 , 2015

Research Grants & Projects

  1. Japan Society for the Promotion of Science, Grants-in-Aid for Scientific Research Grant-in-Aid for Early-Career Scientists, A Study of Negative Consumer Reaction and its Mitigation on CRM , Kindai University
  2. (公財)フジシール財団 パッケージ研究助成金, CRM商品におけるコーズとパッケージ素材の関連性が消費者の商品選択に与える影響
  3. Japan Society for the Promotion of Science, Grants-in-Aid for Scientific Research Grant-in-Aid for Early-Career Scientists, Effect of Fair-trade Information on Purchase Attitude , Kindai University